Club van 100

Draag jij de Waterlandse hockeyclub ook een warm hart toe en vind je het waardevol dat de club kan investeren in extra faciliteiten in en om het clubhuis? Sluit je dan aan bij de Club van 100! De club van 100 bestaat uit leden, ouders, grootouders en familieleden die - per seizoen - de club met een donatie van € 100,- (als je meer zou willen doneren, kan dat natuurlijk ook) ondersteunen bovenop de reguliere contributie. De gift van € 100,- wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd.

De opbrengsten van de Club van 100, staan los van de reguliere begroting van WHC en worden niet gebruikt om de begroting op peil te houden, maar juist om extra investeringen voor de club te kunnen bekostigen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld LED verlichting op het veld of een oefenveldje.

De leden van de Club van 100 krijgen een plek op het speciale Club van 100-bord dat in het clubhuis hangt en worden jaarlijks uitgenodigd op de Club van 100 borrel!

Kom je ook bij de 'Club' ?!

Dat doe je door
dit formulier te downloaden, in te vullen en dan te versturen (scan of foto) naar: sponsoring@waterlandsehockeyclub.nl.

Club van 100 en de belastingdienst

Als je ervoor kiest om minimaal 5 jaar lid van de Club van 100 te worden, en hiervoor een overeenkomst te tekenen met WHC, is jouw jaarlijkse gift van € 100,- aftrekbaar voor de inkomstenbelasting, waardoor de netto bijdrage een stuk lager is. Afhankelijk van het hoogste tarief in de inkomstenbelasting waar jij in valt, is 49,5% of 37,1% aftrekbaar. Met de aftrekbaarheid binnen de inkomstenbelasting, kan je met een hogere periodieke schenking alsnog op € 100,- netto uitkomen.

Voorbeeld: je komt met WHC gedurende 5 jaar een jaarlijkse periodieke schenking van € 200,- overeen middels het ondertekenen van de overeenkomst. Doordat deze schenking aftrekbaar is van de inkomstenbelasting, betaal je jaarlijks netto € 101,-, wanneer je in het 49,5% tarief valt (€ 99 is dan aftrekbaar). Na 5 jaar heeft WHC dan van jou € 1.000,- ontvangen, maar heb jij zelf netto € 505,- betaald aan schenkingen.

Meer informatie over de aftrekbaarheid van de periodieke gift vind je op de website van de Belastingdienst. Download hier de overeenkomst om de periodieke gift af te trekken.