De 9 van Waterland

Sport gaat niet alleen over winnen en verliezen. Sport gaat vooral ook om plezier, samen bezig zijn, sportiviteit en respect voor elkaar.

Met de 9 van Waterland maken we de Waterlandse Hockeyclub nóg leuker!

Samen

Je speelt met je team, maakt plezier met elkaar. Trainen doe je met het hele team. Als je echt niet kan, meld je je tijdig af in de app of bij de trainer.

Respect

Spelers, begeleiding en toeschouwers tonen respect voor de tegenstanders en voor de scheidsrechters. Op WHC gaan we respectvol met elkaar om ook al ben je het soms niet met elkaar eens. Ook langs de lijn zullen toeschouwers de normale fatsoensregels hanteren.

Je koptelefoon moet er altijd geweldig uitzien! Kies je favoriete kleur.

Kleurrijk

Sportief

WHC staat voor sportiviteit, respect voor de tegenstander én voor de scheidsrechters.

Fanatiek zijn mag, onsportief zijn niet.

Fluiten

Iedereen vindt het prettig als een wedstrijd goed geleid wordt. Daarom leiden we op WHC zowel jeugd, senioren als ouders op tot scheidsrechter.

Als je speelt, moet je ook fluiten.

Doe mee!

WHC draait op vrijwilligers. Met zijn allen maken we die bijzondere Waterlandse-sfeer. Kijk wat jij kunt doen voor de club.

Samen vrijwilligerswerk doen is leuk!

Je koptelefoon moet er altijd geweldig uitzien! Kies je favoriete kleur.

Kleurrijk

Plezier

Zonder plezier is sporten niet leuk. Maak het gezellig met je team, hoe meer plezier hoe beter vaak ook de prestaties.

Ook aanmoedigen doen we op een positieve en sportieve manier.

Discipline

Ongedisciplineerd gedrag wordt niet getolereerd. Er wordt niet gescholden op elkaar, de tegenstander of op de scheidsrechter of ander ongepast gedag vertoond.

Zuinig

De club stelt materiaal en ballen ter beschikking. Wees daar zuinig op en lever ze na de training in.

Laat het veld en de dug-out na gebruik opgeruimd achter en heb ook respect voor andermans spullen.