Trimhockey

Wat is trimhockey?

Heb je een lange tijd niet gehockeyd of wil je het eens proberen, dan is dit een vorm van hockey om (weer) kennis te maken met de hockeysport. Trimhockey is een laagdrempelige manier voor zowel beginnende als geoefende spelers die graag willen trainen en af en toe een wedstrijd willen spelen. Met een aangepast reglement is het spelletje veilig en gemakkelijk en daarmee specifiek gericht op de doelgroep.

Wat onderscheidt trimhockey?

• Vrijblijvend, dus flexibel. Komt het niet uit om te trainen, dan kun je gerust overslaan. De contributie is iets lager dan van de andere senioren teams.
  • Trainingen zijn door de weeks op donderdagavond.
  • Er is ook een regionale competitie voor trimmers waarin we ongeveer elke twee weken op maandagavond een wedstrijd spelen.
  • Teams zijn een mix van dames en heren.
  • De veiligheidsregels zijn strenger dan bij regulier hockey. Er wordt daarom op een aantal niveaus met aangepaste spelregels gespeeld.

Wat maakt trimhockey bijzonder?

• Fanatiek, sportief en gemoedelijke sfeer. We houden rekening met elkaar, want ‘morgen moeten we weer werken’.
  • Teamsamenstelling is een mix van ouders die kennismaken met hockey, volwassenen die hockey weer willen oppakken en instroom vanuit bijvoorbeeld de Veteranen.
  • Trimhockey groeit in omvang en organisatie. Er komen steeds meer trimmers bij, waardoor er ook steeds meer wordt georganiseerd. Zoals toernooien, feesten en zelfs een kampioenschap.

Waarom trimhockey?

• Tijdens de training is er veel ruimte voor sociale interactie, ook buiten het veld.
  • Lekker laagdrempelig sporten zonder dat de prestatie centraal staat.
  • Makkelijk te combineren met werk & gezin, en een leuk wekelijks uitje waar je naar uitkijkt.
  • Goede manier om kennis te maken met de sport.

Voor wie is trimhockey?

• Volwassenen die willen beginnen met hockey.
  • Volwassenen die hockey weer willen oppakken.
  • Ouders die drukke weekenden hebben.
  • Volwassenen die nergens aan vast willen zitten.

Wat levert trimhockey de vereniging op?

• Leden die stoppen bij hun veteranenteam kunnen zo bij de club betrokken blijven.
  • Doorstroom van trimteams naar veteranenteams.
  • Gezinnen ervaren meer binding met de club: iedereen kan meedoen.