Over WHC

De WHC is een jonge hockeyclub voor iedereen in Waterland. De club werd in 2013 opgericht door enthousiaste ouders die voor hun kinderen en zichzelf een hockeyclub dichtbij huis wensten. Sinds 2013 bouwen we aan een onze familieclub, waar sportiviteit en prestatie hand in hand gaan met gezelligheid en vriendschap.

Ons motto is: Samen bouwen we aan onze vereniging.

Onze waarden zijn: Sportiviteit, familiegevoel en maatschappelijk betrokken.

In de nazomer van 2013 startten we met 160 leden op een kersvers kunstgrasveld op sportcomplex Markgouw in Monnickendam. We beschikken over een eigen clubhuis, twee kleedkamers en een fijn (deels overkapt) terras, dat direct naast het veld gelegen is.

Sport draagt bij aan een gezond lijf en daarom voeren wij een gezond kantinebeleid. Wij hebben oog voor onze omgeving. Om Waterland minimaal te belasten, zijn we duurzaam waar dat mogelijk is.